Tiny nummer 100

Ja echt, serieus, ’t is waar, je leest momenteel de honderdste editie van Tiny. Bijna een jaar geleden schreef ik nummer één, toen nog volop zoekende over wat mijn blog zoal ging gaan. Ik dacht toen dat ik vooral lijstjes zou posten, en dat is wel af en toe eens gebeurt. Het lijstje waar LJ naar vroeg, heb ik nog altijd niet gemaakt, in mijn hoofd ja, maar dat “wat gaan we allemaal doen als we met pensioen zijn” komt er zeker nog wel.

iemand anders gaf me de tip dat ik vooral over ménsen moest schrijven, en foto’s van échte mensen er op moest zetten. Ik ging meteen aan het fotograferen en deed wat ze vroeg. Omdat Anne-Sophie deze post deelde op haar Facebook werd dit meteen super veel keer gelezen – ikke blij!

De meest populaire post werd echter die toen ik zestien tips deelde met mijn zestienjarige zelf. Ik schreef dit een week voor we begonnen met de “Boost your positivity” uitdaging, en het toeval wou dat de eerste opdracht toch wel ging over een brief schrijven aan je zestienjarige zelf, zeker. Ik was dus al meteen klaar. 🙂

De meeste reacties, online en offline, kreeg ik in december, toen ik Tiny is het beu schreef. Nu nog zijn er mensen die al een tijdje mijn blog volgen en zeggen dat ze vooral met me mee leefden toen ik over mijn zoon schreef, met wie het echt niet goed ging waardoor ik het even niet meer zag zitten.

De honderdste aflevering, dat moet gevierd worden. Ik heb dus gisteren een feestje georganiseerd op de Brugse markt. Met ongeveer twaalfduizend waren we, ik heb nogal wat lezers hé zeg!

P1020778Er was ook iets te doen op het podium, er werd gezongen dat het een lieve lust was, de zotste liedjes eerst.

OK, de presentator (ZOT worden, hé, ZOT worden!) had ik niet uitgenodigd, maar die lijkt elk jaar datzelfde feestje te crashen. No comment.

En kijk eens wie er ook was:

P1020782Herken je hem niet? Allééé, ’t is Thomas Pannenkoek en zijn vrouw. Vrolijk de polonaise aan het mee doen, leuk hé!

Bedankt allemaal, om tot nu toe hier te komen meelezen, doe vooral zo verder. En laat gerust weten waar ik eens zou moeten over schrijven. U vraagt, wij draaien.

17 comments

  1. Haha 🙂 🙂 :). Zeker dat laatste. Als er nu één koppel is dat niet lijkt op Thomas Pannenkoek en zijn vrouw, zijn het deze twee leukerds wel. En om mij mee te krijgen in een polonaise moet ik ofwel strontzat zijn (wat zelden voorkomt) of bedreigd worden met een wapen.
    Je kent me héél goed, Tiny (of Martine, of Sofie, of Rita of Linda,…) 🙂 :).
    Honderd posten reeds, bijna niet te geloven. Aan variatie ontbreekt het nooit op je weblog, er wordt zelden geklaagd of ‘gekriept’. Af en toe wat stoom aflaten mag, je overdrijft daar zeker niet in.
    Proficiat met je jubilee en op naar de tweehonderd 🙂 (misschien heb je me tegen dan wél ontmaskerd, wie weet…). Tip: de dame op de foto lijkt op mijn buurvrouw, maar mijn schat is duizend keer ‘snelder’.

    Liked by 1 persoon

      1. ‘De vrouw in kwestie’ leest nooit blogs :), zelfs niet van mezelf (tenzij ik eens aandring). Mocht ze dit toch doen mag ze gerust weten dat ik haar nog steeds fantastisch vind.

        Like

  2. Proficiat met deze mijlpaal ! Knap dat je Dhr. Pannenkoek en zijn eega op de foto hebt kunnen vastleggen en hij beantwoordt ook helemaal aan het beeld dat ik van hem heb. Ongeacht of hij nu beweert dat hij het niet is 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Oh ja en wat dhr. Pannenkoek betreft – ik herkende hem gelijk, maar waarom hij daar zo veel lol heeft met zijn buurvrouw is – Thomas kennende – toch wel enigszins verdacht. En dan gelijk zo bezitterig die grote hand op dat tere schoudertje 🙂

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

