Tiny verhuist (deel 1)

Wat? Waar? Wie? Hoe? Wanneer? Waarom?

Op deze en andere vragen krijgen jullie allemaal een antwoord, dan ben ik er ineens vanaf.

Wat? Ja ja, ik trap het af, ik bol het af, ik ga er vandoor, salu, de kost, tot ziens, enzovoort.

Waar?  Of beter: van waar naar waar? Simpel, ik laat het mooie fantastische, adembenemende, gezellige Brugge achter mij en verhuis naar het kleine, onbekende, verrassende, liefdevolle Wevelgem. Liefdevol? Ja natuurlijk, Wevelgem zit vol liefde, vooral die liefde van mijn liefste voor mij en omgekeerd. Ik verlaat mijn huurhuis, waar ik negen jaar gewoond heb, voor een écht huis dat ik mag delen met mijn schat en deeltijds ook zijn schattige kindjes.

Wevelgem uit de lucht

Wevelgem uit de lucht

Wie? Awel ja, mijn zoon en ik moeten allebei verhuizen natuurlijk. Maar omdat hij nog deeltijds naar school gaat in Brugge en het vertikt om mee te komen naar Wevelgem, zochten we een kot voor hem. Wat we nu dus hebben gevonden, et voilà, dan kon ik eindelijk ook vooruit. Huur opgezegd, en stilletjes aan van alles meenemen naar Wevelgem. Zoonlief krijgt een hoop dozen en mag zijn boeltje ook beginnen inpakken. Hij zal ook in het weekend meestal in Brugge blijven, niet alleen vanwege enig plaatsgebrek in Wevelgem, ook omdat hij daar zelf voor kiest. Zelfstandig worden, ja, het zal er dus echt van komen. En ja, ik hou een beetje mijn hart vast. Zie Tiny in paniek.

Hoe? 

2015-07-10 17.37.13

De strijkplank is al mee 😉

Voorlopig geen verhuiswagen of iets dergelijks. Omdat ik al jaren leef tussen de goedkope brol, restjes van anderen, kringloopwinkelmeubels en afdankertjes van mama, ga ik heel veel weggeven en misschien hier en daar iets verkopen. Het is eindelijk tijd om een nestje te bouwen. Mijn schat en ik zijn over een paar jaar samen honderd jaar oud, dus het mag al eens hé. Eerst een beetje sparen, en dan op ’t gemak eens zoeken naar meubeltjes die we allebei mooi vinden. We deden dat al eens, gewoon om te testen of onze smaken wel overeen kwamen.

2015-01-04 15.22.15

Gerecycleerde teak, dat vonden wij allebei niet mis…

Wanneer?   Euh, officieel vanaf 1 oktober, maar mijn zoon gaat er al vandoor op 1 september en dan heb ik nog een maandje om gerief weg te schenken, op te ruimen, schoon te maken… en een feestje te geven zeker? 😉

Waarom? Kijk, de vaste lezers weten wel dat ik een flink stukje kan zagen en zeuren over mijn zoon, over mijn leven als alleenstaande mama, maar dat mag nu eens gedaan zijn. Ik wil vooruit. Hoe belachelijk is het, om als veertigplusser een LAT-relatie te hebben? Hoe belachelijk om alles dubbel te hebben en dubbel te betalen? Hoe belachelijk om geld uit te geven aan een huurhuis met drie slaapkamers en een grote tuin, terwijl ik de helft van de tijd er niet eens ben?

Hoe zalig zal het niet zijn om elke dag wakker te worden naast de liefde van mijn leven? Hoe leuk worden huishoudelijke klusjes als je ze met twee kan doen? Wat gaan we kunnen sparen als we gaan samenwonen!

En wordt het niet eens tijd dat ik dat bijna-negentienjarig vogeltje van mij een beetje laat vliegen? Misschien zal hij eens vallen, of zijn vleugels verbranden. Dan weet hij dat ik hem wel zal verzorgen als het nodig is, maar dat hij zelf zal moeten rechtkrabbelen….

(wordt vervolgd)

22 comments

  1. Je zoon en jezelf zullen er beiden deugd van hebben. Je lief en jezelf ook, uiteraard :).
    Maak er het beste van, en vergeet Brugge niet! Wie weet loop je daar nog eens rond en zie je iemand lopen met een grote neus 🙂

    Like

  2. Een driewerf hoera voor dit strakke plan. Groooooooooooooooot gelijk. Liefde doe je niet in je eentje. Negentien jaar is oud en wijs genoeg ook al denk je soms van niet. Proficiat met je beslissing. En veel plezier met verhuizen. Maak er een feest van… 😀 Ik deed het zestien keer in 21 jaar en heb daar zestien keer van genoten.

    Liked by 1 persoon

  3. Groot gelijk, mijn ex collega woont in Wevelgem. Ik heb Brugge onlangs voor de eerste keer bezocht. Ik ging naar een optreden in de kerk kijken en heb daarna een pintje gaan drinken in de reisduif. Enfin ik heb er een hele dag vertoefd. Ik wens je superveel succes, het gaat heerlijk zijn.

    Like

  4. het wordt een hele aanpassing, maar dat zal beslist wel lukken. Per slot van rekening kennen jullie elkaar al een tijd, en zoals je schrijft…er zal een stuk bespaard kunnen worden nu.
    Veel succes met de verhuis, Tiny!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

