Tiny praat met een toerist #3

Ook deze keer zocht ik het niet ver. Gewoon op de markt een beetje lanterfanten en je hoort wel een beetje wie de toeristen zijn.

Ondertussen keek ik wat rond en zag een paar mini-toeristen boven op het Belfort zitten:

DSC_0581Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn… Maar ja!

De twee frietkramen op de Markt zijn nog altijd een trekpleister. Ik raad het niemand aan, er zijn veel betere frietzaken in Brugge. Maar niet vlakbij de Markt.

DSC_0582Ik begon te babbelen tegen een groepje Amerikaanse toeristen. Toen ik ze hoorde zeggen dat ze nog maar eens chocolade hadden gekocht, was ik overtuigd: het zijn echte.

Eerst had ik ze misbegrepen, ik dacht dat ze een “biking cruise” deden: van de ene haven naar de andere, en dan de fiets op om de stad te verkennen, zoiets. Maar nee, het ging om een Viking cruise! Vikingrivercruises organiseert cruises door heel Europa en ze waren al in Amsterdam, Arnhem, Antwerpen geweest, maar Brugge vonden ze toch leuker. Vooral omdat het kleiner was en zeer ‘walkable’.

DSC_0584Patricia en Candace kwamen uit Virginia en waren mee op cruise gegaan omdat ze beiden op 5 april verjaarden en ze op die manier hun verjaardag wilden vieren. Walt kwam uit Colorado en kende beide dames niet van te voren, maar ze vertelden dat hun groep ‘a nice gang’ was. Op ’t gemakske, zoals dat hoort als je met pensioen bent.

Veel wisten ze niet te vertellen maar ze vroegen ook mijn naam en wensten me nog veel succes met mijn blog. Brave toeristen, echt braaf.

13 comments

  1. Die frietkoten op de markt heb ik ook heel lang geleden één keer geprobeerd (en toen nooit meer). Geef mij toch maar de Chez Vincent ;-).

    Like

  2. Ooit was ik in de mooie stad Brugge als toerist. Ik herinner me voornamelijk de heerlijke frites uit een kraam, maar weet niet meer waar… en ik herinner me de rondvaart en de parkeergarage onder een groot plein. Dit lezende denk ik dat het eens tijd wordt voor een herbezoek 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Brugge is zalig, maar ze zouden een max moeten zetten op de bezoekers… Dat zou het veel aangenamer maken. Door onze vele jaren aan zee, kennen we Brugge redelijk goed en mijden we de “touristtraps” 🙂

    Like

    1. De beste tip is: niet komen op een zaterdag, niet in de solden (tenzij het heet is, zoals nu, en iedereen aan ’t strand zit). En genieten van de rust die je meestal na 19u ’s avonds overal in Brugge hebt.

      Liked by 1 persoon

  4. mij doe je nooit een plezier met frietjes, die kramen zullen dus zeker niet verkopen aan mij… 😛
    Ik vind dit een toffe categorie, Tiny. Al zal dat in Wevelgem een stuk moeilijker zijn om vol te houden… Maar dàt wordt net de uitdaging… 😉

    Like

Geef een reactie

