Tiny’s Graspop abc (deel 2)

Het vervolg op deel 1:

L van liggen: na de eerste dag met veel rechtstaan en lang rechtstaan, strompelde ik terug richting parking. Mijn rug, jong. Zo oud ben ik niet, maar met lichte artrose en weinig rug- en buikspieren ben ik snel versleten. Te lang zitten, te lang rechtstaan in dezelfde positie: niet goed hé. Daarom, de volgende twee dagen hebben wij heel veel zittend en liggend op de grond doorgebracht. Gelukkig viel het weer enorm mee, de grond was kurkdroog. 2015-06-19 16.15.19En ja, goeie wandelschoenen aantrekken helpt ook.

M van Motörhead. Deze groep was één van de redenen waarom ik ook heel graag wou gaan. Motörhead ken ik al vanaf mijn twaalfde, ik kocht de LP Ace of Spades en draaide die regelmatig, op een voor mijn ouders aanvaardbaar volume, dat wel. De frontman, Lemmy, wordt met een beetje geluk eind dit jaar 70, maar hij zag er behoorlijk afgeleefd en vermagerd uit. Door overmatig drank- en drugsgebruik loopt hij al twee jaar met een defibrillator in zijn lichaam rond. De show zelf trok eigenlijk op niks, maar ze stààn er nog, ze spelen rock-‘n-roll (zoals ze ’t zelf zeggen) en zijn gewoon een vaste waarde. Die je dus minimaal één keer moet gezien hebben, missie volbracht.

2015-06-20 20.50.03 Ace_of_Spades_Motorhead_album_cover

N van nagellak. Hoe kom ik daar nu weer bij, hoor ik je denken? Ik vond dat ik wel in style mocht gaan, dus lakte ik mijn nagels zwart, gebruikte ik mijn eyeliner overdadig en deed mijn kadootje voor moederdag aan: een grote zware Medusa-ring die ik van mijn zoon kreeg.

2015-06-19 15.58.14-2O van oordopjes. Bescherm je oren, het wordt op heel veel manieren gepromoot en gelukkig maar. Er lopen al genoeg mensen rond met tinnitus (oorsuizen) en vaak is dit een gevolg van te lange blootstelling aan te harde geluiden. Eigenlijk is het een half mirakel dat ik nog geen last heb van mijn oren: ik zat al sinds mijn prille jeugd met een koptelefoon op, om muziek te luisteren en tijdens mijn radioprogramma’s, ik speelde jarenlang in (stevige) rockbands en ga al evenlang jaarlijks naar verschillende concerten en festivals. De laatste jaren pas neem ik steevast oordopjes mee, en ik gebruik liefst die van Quies.

P van Parking. We gingen elke avond slapen bij een vriendin in Turnhout. De luxe van een echt bed en een warme douche zonder lange rij zorgde ervoor dat we het festival beter aan konden. Ok, je maakt misschien minder de échte sfeer mee, maar dat gaan we goedmaken op Dranouter. Dus, moesten we elke avond terug naar de parking lopen, wat zonder te overdrijven zeker drie kwartier wandelen was. Er zijn nochtans verschillende parkings, maar die liggen dus allemaal op een roteind van de festivalweide verwijderd. Gelukkig konden we telkens heel vlot wegrijden en was er nooit file. En de parking was gratis!

R van reuzenrad. Zie ook Ducks of Trash: we hebben met bekertjes inzamelen eendjes kunnen vissen en daardoor twee gratis tickets voor het reuzenrad gewonnen. Ik wou dat per se. Al ging ik tweehonderd bekers moeten verzamelen, ik moest en zou op dat reuzenrad. Goh, de foto’s die ik zou maken, voor op mijn blog, jaja, je moet er wat voor over hebben. Tot ik er eenmaal op zat. Zie ook de h van hoogtevrees. Met trillende handen en doodsbang dat ik mijn gsm ging laten vallen, of dat ik zelf er uit ging vallen, heb ik toch wat foto’s gemaakt. Alles voor de blog, gasten! 2015-06-20 18.34.17 2015-06-20 18.35.10

Volgende keer nog een deel 3.

14 comments

  1. ah, jij had er dus ook al last van…dat rechtstaan.
    Motörhead heb ik eeuwen geleden nog bezig gezien in de Maeke Blyde in Poperinge. De zaal bestaat al een eind niet meer, maar de herinnering aan het loeiharde concert des te meer!
    De nagellak en ring zijn Dessel-proof… 😉

    Like

  2. Bekers verzamelen, tickets winnen voor een reuzenrad, daar dan in stappen en pas bovenaan beseffen dat je hoogtevrees hebt ? Had de drank er wat mee te maken ? 🙂 🙂

    Like

    1. Totaal niet de drank, ’t was te duur om dronken te worden… Veel te lang geleden dat ik op zo’n ding zat, en gewoon vergeten dat ik dat supereng vind. 😉 Pre-seniele dementie of zo…

      Like

Geef een reactie

