Tiny zoekt kattenliefhebber

Al kan ik het bijna zelf niet geloven, binnenkort ga ik toch effectief naar Wevelgem verhuizen.

Mijn zoon is op zoek naar een appartementje, studiootje of studentenkot in Brugge en heeft nogal wat wensen. Het mag vooral niet te klein zijn. Hij zal er dan ook het merendeel van de tijd doorbrengen, want naar Wevelgem komen heeft niet echt zijn prioriteit. Voorlopig blijven we nog op zoek. Eenmaal dat in orde is, kan ik plannen maken en een datum vastleggen.

Groot probleem dat volgt: mijn twee katten. Altijd al heb ik één of twee katten gehad, ze zijn leuke gezelschapsdieren, kunnen best eens een paar dagen alleen blijven en maken weinig of geen lawaai. Sammy en Timmy heb ik nu al respectievelijk acht en zes jaar, maar ik kan ze niet meenemen en mijn zoon kan ze natuurlijk ook niet houden op een kamer. We zoeken dus een definitieve opvang voor onze twee katers. Mag ik ze even aan u voorstellen:

DSC_0159Dit is Sammy, hij kwam als klein poesje uit het asiel en is superlief en heel sociaal. Het is een rustige kat, niet meer zo speels want hij is al acht jaar oud. Hij is zot van water: een lopende kraan, een glas water onbewaakt achter laten… en Sammy is er als de kippen (?) bij. Hij brengt ook kadootjes: een klein pluchen leeuwtje is zijn trofee en brengt hij altijd van boven (waar mijn zoon zit), terug naar beneden en miauwt dan iets in de zin van: “Kijk eens, ik ben dat speciaal voor jou gaan halen”.

DSC_0158Dit is Timmy, en nee het zijn geen broers. Mijn dierenarts had Timmy in miserabele staat gevonden en wist dat ik op zoek was naar een tweede kat. We hebben hem opgelapt, en hij  is zo gezond als een vis (?). Zes jaar oud, net als Sammy is het geen kater meer, maar een gecastreerd mannetje. Hij is nog altijd een beetje speels, dol op mensen, komt rond je benen draaien en kopjes geven. Gekamd worden vindt hij heerlijk.

Ik zoek dus iemand die ze allebei, of één van de twee, kan overnemen. Ik hoef er geen geld voor en je krijgt er twee kattenbakken en een krabpaal bij. Nee, ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze naar het asiel te brengen. Wie weet waar komen ze terecht en ik weet dat ze oudere katten na verloop van tijd afmaken, als ze niet geplaatst raken en er overbevolking dreigt.

Dus please please, lieve kattenvriend, help ons om onze beestjes te redden.

Voor alle vragen één adres: tinyblogt@gmail.com

Alvast bedankt!

11 comments

  1. Wat een lieverds, en wat jammer dat je ze niet kan meenemen. Hopelijk vind je snel een oplossing! Indien niet, inderdaad opletten met de asielen… Organisaties als Kat Zoekt Thuis of de Gentse Poezenboot kunnen in geval van nood wel helpen (en je bent zeker dat je katten nooit een spuitje krijgen!). Succes!

    Like

Geef een reactie

