Tiny en de gemiste kans

Weet je nog, één van mijn eerste blogposts over Anne-Sophie, het meisje dat ik fotografeerde en dat musical ging studeren? Ik schreef toen al dat ik topjaloers was op haar, wat had ik dit graag willen doen. Toen ik 18 was, speelde ik voor het eerst toneel in de schoolproductie en ontdekte hoe fantastisch het was om op een podium te staan. Datzelfde jaar begon ik ook met backing vocals in een groepje. Maar meer dan wat amateurtoneel en coverbands is het nooit geworden. Let wel, ik ben dankbaar dat ik dit heb kunnen doen, maar soms heb ik spijt.

Jarenlang volgde ik de serie Fame op tv, toen ik jong was, en droomde van een school zoals Juilliard in New York: leren zingen, dansen, acteren,… Alle liedjes leerde ik uit mijn hoofd, nog steeds kan ik ze noot voor noot meezingen:

Hoe ik hier nu ineens bij kom? De laatste maanden ben ik een inhaalmanoevre aan het doen, een jeugdserie over iets gelijkaardigs. Het is jaren op tv geweest en ik heb het grandioos gemist: GLEE.

glee

Over jongeren in een middelbare school die allemaal uit de boot vallen (rolstoel, spleetoog, dikzak, freak, nerd, domkop,…) maar wel een talent hebben om te zingen en/of te dansen. Ja, het typische scenario, alles ligt er vingerdik op maar ik ben een sucker voor dergelijke goedkope emoties. High school kids en pesten, het ligt me nauw aan het hart. Als ze dan allemaal nog eens fantastisch zingen… dan ben ik verkocht. Vooral als ze vaak hommages brengen aan het musicalgenre.

Ze hadden me helemaal in tranen toen eén van de hoofdrolspelers in het echt ook nog eens doodging, en ze gewoon doorgingen met opnames. Natuurlijk werd dan één episode gewijd aan het afscheid nemen van dat personage en van die man die de rol vertolkte: Cory Monteith. Bleiten, bleiten, bleiten.

Goh en dan te bedenken dat de deze hier straks naar Graspop gaat. Klein hartje en zo snel ontroerd.

8 comments

Geef een reactie

