Tiny doet leuke dingen in juni

Zo even tussendoor, even berichten wat er al leuk wàs en wat voor leuks er nog komt.

2015-06-03 14.30.39

Brugse slimmeriken zien wel waar ik zat 😉

Ons nieuwe boek voor de leesclub, “De verdovers” van Anna Enquist, vond ik meteen in de bib en ik ben er meteen in begonnen. In de bib, waar ze ook een mooi café hebben en lekkere zachte zeteltjes.

Afgelopen vrijdag, toen het zo warm was, moest ik werken aan de andere kant van het land. Op zich niet erg, met uitzondering van de reis terug: met een volgeladen wagen terug richting Ieper, en ik stond drie en een half uur in de file. In temperaturen die varieerden van 35° tot 20°, en ik zag het overal flitsen. In de lucht! Het onweer zelf heb ik blijkbaar overal net gemist. En ik was nog op tijd voor de aperitief!

2015-06-05 20.00.25

En mooi assortie in de kleuren van Melco hé!

Zaterdag stond ik op met een rothumeur. Slecht geslapen, nog erg moe en nee, geen kater. Mijn liefste lief reed met mij terug naar Brugge om mijn tuin wat onder handen te nemen. Tegen 13u zag ik scheel van de honger, en ik word dan enorm ambetant. En ik had al een stronthumeur, ocharme mijn schat. We zijn naar het Foodtruckfestival getrokken, oftewel Barrio Cantina. Zo leuk zeg, en zo veel lekker eten! Mijn humeur was snel een heel pak beter.

2015-06-06 14.59.05

Op aanraden van een vriendin bezochten we zondag een andere sauna dan die we gewoonlijk bezoeken. De sauna waar we tot nu toe een abonnement hadden, vinden we wel goed maar hun prijzen voor drank en eten zijn veel te hoog voor wat het maar is, het is er soms véél te druk en er hangen vaak kliekjes mensen rond die veel te veel en veel te luid van alles te vertellen hebben. En voor drukte kom je dus niet naar een wellnesscenter.

Dus zondag was aangenaam: heel de dag buiten gezeten (ja, in ons blootje in de zon!), af en toe een frisse duik in het zwembad en serieus zweten in de chaletsauna, de panoramasauna, de opgietsessie, het stoombad,… Het heeft deugd gedaan.

Nog iets leuks: mijn zoon heeft géén examens. Een serieus voordeel van dat deeltijds onderwijs. Nee hij heeft nog geen werk, dus hij zit nog steeds veel te veel te gamen, maar kom. Ik ben al blij dat er geen examenstress is. Aan alle anderen: sterkte!

Over tien dagen ga ik mij in ’t zwart kleden, mijn moederdagkado aandoen, nagels zwart lakken en oordoppen in mijn tas steken.

2015-05-11 19.09.23-2

We zien er misschien niet zo uit, maar af en toe wat zwaardere muziek kan ons ook bekoren. En omdat, àls we ooit trouwen, de openingsdans wellicht van KISS komt.

En die mannen, bijna bejaard, komen naar Graspop in Dessel. Ook Motörhead en de Scorpions, en Slipknot, en Slash en Faith no more, en Within Temptation en Alice Cooper…. Als ik dat allemaal overleef, ga ik daar wel iets over schrijven. Ik kijk er wel naar uit, al is het een beetje angstig. Drie dagen metal, zal misschien zelfs voor mij een beetje te veel van het goeie zijn. Maar ach, even uit mijn comfortzone, dat moet ook kunnen. 2015-04-07 08.02.45

14 comments

  1. Interessant verslagje maar ik heb toch mijn wenkbrauwen gefronst bij de combinatie van “openingsdans” en Kiss’ “I was made for loving you”. Een echte klassieker maar hoe je daar als koppel op moet dansen is me een raadsel. 🙂

    Like

Geef een reactie

