Tiny gaat (bijna) op reis

Preholidaystress? Ken je dat? Ik vertrek dinsdagavond en ben nu al aan het flippen. Mijn zoon blijft alleen achter en ik wil dat hij het overleeft. Kuch kuch.

Eerst ga ik nog niet zover, ik ben uitgenodigd bij mijn vriendin in Wormerveer en zal dus een paar dagen in de mooie Zaanstreek vertoeven. Handig, dat dit ook maar een kort treinreisje verwijderd is van Amsterdam, want daar wil ik ook weer eens naartoe. De -tigste keer, maar die stad raak ik nooit beu. zaanMijn vriendin, die toevallig ook Tiny heet (of toch iets dergelijks ;-)) en ik gaan ons vooral niet opjagen, beetje bijbabbelen, beetje rondkijken, misschien een optredentje, een museumpje of wat uitwaaien. Ik zie het helemaal zitten.

Dan keer ik nog even terug naar Brugge om mijn koffer uit te pakken en meteen weer in te pakken, want daarna ga ik samen met mijn allerliefste een klein weekje naar Chalkidiki, in Griekenland.

chalkidikiIk zit me hier al op te verlekkeren sinds november vorig jaar, toen we een promotie ontdekten waar we steil van achterover vielen. Ryanair vliegt op Thessaloniki, dus ook de vlucht was supergoedkoop. Al een paar maanden lees ik steeds maar weer de meest recente reviews op Tripadvisor en iedereen blijft maar vier of vijf sterren geven, het moet er dus echt fantastisch zijn.

Zo’n All inclusive ding, ik heb dat nog nooit gedaan. Over het algemeen is dat onze stijl niet en ik weet dus ook niet hoe leuk of hoe niet leuk dat wordt. (Hoe zit dat trouwens met fooien geven? Anyone??) We zijn het er wel over eens dat we niet in dat resort blijven maar een autootje gaan huren en een beetje rondtrekken. De stranden zijn er naar het schijnt fabuleus.

beachMaar misschien is er dus verder geen zak te doen hé…

Dit weekend maakten we al ons inpaklijstje, e-reader, slippers en froefelkleedjes liggen klaar en nu moet ik nog:

  • voedselvoorraad aanvullen voor de zoon
  • een paar maaltijden koken met verse groentjes en die in de koelkast zetten (anders overleeft hij wel op hamburgers, pizza’s, chips en cornflakes, maar ja…)
  • een paar afspraken maken met eigenaars van studentenkamers voor als we terug zijn (de zoektocht is gestart!)
  • zoveel mogelijk afwerken op het werk
  • inpakken!
  • gras afrijden
  • instructies noteren voor mijn zoon (kattenbak schoonmaken! stofzuigen! afwassen! naar school gaan!)
  • Boarding pass afprinten

Goh ja, zegt mijn vriend, wie gaat er nu ook op reis de week voor ze op reis gaat?? Hmm, ja, ikke dus. Komt wel goed, hoor. Maar nu nog even flippen! Aaaaaargh!!!

PS: Als je vakantiekiekjes wil zien, check mijn Instagram!

11 comments

  1. De Hollandse Tiny wacht vol ongeduld totdat ze je een gaaf stel noordhollandse klompen onder de voeten kan schuiven (ookwel pantoffels genaamd), opdat jullie Amsterdam op stelten mogen zetten, en dat je minstens een veld met rode of gele tulpen hebt gezien en je je te buiten gaat aan Hollandse kaas, stroopwafels en patatje oorlog met frikandel 🙂 Tot morgen !

    Liked by 1 persoon

  2. Daar zijn we nog nooit geweest, we wachten gewoon af tot jij verslag uitbrengt :)!
    All Inclusive en fooien? Merendeel geeft er geen, maar er staan wel schoteltjes. Je doet ervan wat je wil…
    Geniet ervan!

    Like

  3. Ik ben ook altijd zo een stresskip voor ik op vakantie ga (altijd nog zoveel in orde te brengen vooraf)
    Vergeet niet te genieten, en niet te veel zorgen om de zoon, die zal zich wel redden (en misschien meer beseffen wat zijn ma allemaal doet voor hem nu je er even niet bent)

    Like

  4. al die vakantiestress… ik kan het moeilijk vatten! ik maak mijn koffer meestal een uur op voorhand, vergeet al eens iets, maar so what?! En die zoon?! Die gaat ongetwijfeld een fijne tijd hebben met ongezond eten… 😉

    Like

Geef een reactie

