Tiny loopt nog steeds (update)

Vandaag is het Dwars door Brugge (en moederdag, jaja). De jaarlijkse loopwedstrijd die gewoon voor mijn deur passeert en die ik vier jaar geleden ook mee liep. Al zuchtend, puffend en blazend bereikte ik de eindmeet van de (ocharme, ocheire waleire) vijf kilometertjes in 36 minuten. Ik was nog niet de laatste, er kwamen er nog 48 na mij. 😉 De échte lopers doen natuurlijk de vijftien kilometer. En ondertussen blijf ik trainen, met Evy. Uiteindelijk heb ik nu ontdekt dat er een app is van Start to run, dwaze die ik ben omdat ik nog steeds de podcasts gebruikte, ik schreef er al over. Met die app loop je lekker op je eigen muziek, ik heb een lijst van loopmuziekjes aangelegd op iTunes dus schiet ik af en toe weer flink vooruit als ineens de Dolly Dots of Pickle Juice in mijn oren klinkt. Ik heb een vreemde smaak, I know.

2239035

2015-04-17 08.37.25

Ochtendbeestjes in Wevelgem

Ondertussen heb ik ontdekt dat ’s morgens vroeg lopen écht verkwikkend is. Ik had gevreesd voor appelflauwtes omdat inspanning op mijn nuchtere maag tot nu toe nooit goed afliep, maar op één of andere manier lukt mij dat wonderwel. ’s Morgens word ik wakker (vaak al voor mijn wekker afloopt) en dan denk ik: “Ik zou kunnen gaan lopen. Ja lopen. Lòpen! LOPEN!” En dan spring ik uit bed, drink een paar glazen water, trek mijn loopkleren aan, doe een paar stretchoefeningen en weg is Tiny. De afgelopen weken was de zon ook nét wakker en dat leverde zowel in Wevelgem als in Sint-Michiels mooie beelden op. 2015-04-19 08.48.58-2-2 2015-04-24 06.53.17 Ja, die foto’s nam ik toen ik aan mijn wandelminuten bezig was, met mijn iPhone van een paar jaar oud, dus fantastisch is die kwaliteit niet. Ik weet het. Maar het gaat hier over het lopen. Ik zit nu aan les 22, deze morgen zei Evy dat ik moest beginnen met 11 minuten lopen, daarna 2 minuten wandelen, weer 11 minuten lopen, twee minuten wandelen en 8 minuten lopen. Toegegeven, vandaag ging het minder. Die tweede reeks van elf minuten heb ik even een paar seconden gewandeld, wellicht omdat ik te snel aan het lopen was.

Met assortie nagellak, very fancy!

Met assortie nagellak, very fancy!

Maar ik heb er nog steeds deugd van en als je gaat lezen wat ik de eerste keer uitspookte, tijdens mijn eerste belachelijke looptraining, ben ik toch goed vooruit gegaan. Twee weken geleden werd ik een beetje overmoedig, toen ik zag dat ik 4,5 kilometer liep in 33 minuten. Dat is bijna die vijf kilometer, en Dwars door Brugge lonkte… Maar de afgelopen week heb ik te weinig getraind (strontweer, stronthumeur,…) en ik voel me er niet klaar voor. Ik ga me niet onsterfelijk belachelijk maken en weer als bijna laatste door mijn eigen straat lopen. Nee, dan wacht ik liever tot ik wat vlugger kan lopen. Volgende week plan ik een loopje in de mooie Zaanstreek. Met een beetje geluk krijgen Narda en ik een mini-blogmeeting gepland! En de week er na neem ik mijn loopschoenen mee naar Griekenland! 2015-05-03 11.07.09 Waarom ik loop? Er zijn tal van redenen, om te beginnen om mijn conditie op te krikken. Omdat bewegen gezond is als je een zittend beroep hebt. Omdat je zelfvertrouwen er door wordt opgebouwd. Om meer buiten te zijn (die zuurstof weet je wel!). Omdat je er sterkere botten door krijgt. Omdat je spieren worden versterkt. Een nieuwe blogman heeft er zelfs een lijstje over gemaakt, neem even een kijkje bij Ruige Harry (die niet zo wild is als zijn blognaam doet vermoeden, denk ik). Omdat ik moet afvallen? Ja, dat ook maar dat lukt pas nadat ik mijn conditie heb opgebouwd en langer dan twintig minuten aan een stuk zal kunnen lopen. Nu is de vetverbranding minimaal. En als ik lees wat voor lekkere cocktails en hapjes ze allemaal aanbieden in dat Grieks resort, ben ik die kilootjes nog niet meteen kwijt. Wààr is die Margaritààà? 🙂

19 comments

  1. Ik krijg echt goesting om die app te downloaden en te starten. Maar ik heb geen goeie schoenen en ik denk dat ik zal doodvallen onderweg en en en….. Niet plausibel deze redenen?

    Like

  2. Goe bezig 😊, doe zo voort! Afvallen was voor mij ook nooit een doel op zich. Ik wilde al even wat overtollige kilo’s kwijt, maar dat scheen toch niet te lukken. En ik wilde gewoon net zoals jij iets aan mijn conditie doen en wat meer bewegen. Maar toch zijn er toch wat kilo’s afgegaan met het lopen. Weliswaar door binnen de juiste hartslagwaarden te trainen. En het begon zoals je aangeeft pas nadat ik 5km en meer kon lopen en dat ook volhield. Dat op de nuchtere maag lopen schijnt alvast te helpen: http://www.movetocure.com/wat-is-een-vetloopje/#.VU_BwNkayc1 . Ik doe dat ook geregeld. En uiteraard genieten van dat eten in Griekenland, daar is vakantie voor!

    Like

  3. Wat knap dat je nog steeds lekker aan het lopen bent. Ik heb het na mijn kortstondige ziekenhuisbezoek nog steeds niet opgepikt.
    -Beetje verdrongen zeg maar.- ja, hoop je even te zien hoor. Vrijdagmiddag en avond sowieso niet, maar we appen gewoon😜

    Like

  4. Ik zou investeren in loopschoenen met een blauw streepje voor bij het shirt en de nagellak! 😉
    Ik loop ook heel graag ’s morgens… maar sinds ik vroeger opsta om vroeger te gaan werken lukt me dat niet meer, dan zou ik al met een 5 op de wekker uit bed moeten, bweikes…

    Like

Geef een reactie

