Tiny houdt een beautyswap

In het verleden organiseerde ik al eens een kledingruilavond. Het concept is simpel: je ruimt je kleerkast op, en maakt drie stapeltjes: wat hou ik, wat gooi ik weg en wat geef ik weg. Alles wat nog goed en degelijk is, maar gewoon niet (meer) past of waar je op uitgekeken bent, neem je mee naar de kledingruilavond. Hele stapels kleding werden uitgezocht, iedereen heeft een leuke avond en gaat met “iets nieuws” terug naar huis. Simple comme bonjour. Nu dacht ik, laat ik nu eens dat zelfde doen maar dan voor schoonheidsproducten. Ik heb te véél nagellak, geurtjes die ik zelf niet gebruik, bodylotions die werkloos in de kast staan en oogschaduw wat toch niet écht bij me past. Hup, een Facebookevent aanmaken, wat vrouwen uitnodigen, drank in huis halen en veel meer moeite kost dat niet. We waren met zeven. Ik had briefjes op tafel gekleefd met verschillende categorieën: haar, body, gezicht, handen, voeten, nagels,…

beauty-6

Met alleen mijn gerief maakt dit niet veel indruk…

En toen stond alles er, was iedereen voorzien van drank… “En nu?”, vroeg er eentje. “Wat is ’t plan, Tiny? Hoe pakken we dat aan?” Euh juist ja, hier had ik nog niet over nagedacht, dus: gooi het in de groep! Er werd beslist dat we elk om de beurt iets konden uitzoeken, de milde schenker kon hier dan ook wat meer uitleg over geven. Zo leerden we over slakkenzalf,…. beauty-12…ontdekten we ongelofelijk koddige oogschaduwsetjes,… beauty-8…testten we nagellakjes uit, soms aan elke vinger een ander kleurtje,… beauty-10…ging er zelfs iemand naar huis met matching nagellak met het jurkje van die avond! beauty-13We hadden een tafel vol en velen hadden niet gedacht dat ze met een hoop bruikbare producten terug naar huis zouden gaan, maar jawel! beauty-16Kortom, een gezellige avond en missie geslaagd. Maar pas op, er zijn nog een hoop produktjes over. Hieronder wat foto’s van wat er over is: als je interesse hebt, het is gratis, post het hieronder in de comments of op Facebook, en het is van jou. Al wat niet weg gaat binnen we week, zet ik op “Ik geef weg” in Brugge.

DSC_0564

nagellakjes…

DSC_0565

Zeepjes…

DSC_0566

Klovenzalf en eeltzalf

DSC_0567

Links PUMA, rechts Shakira!

DSC_0568

Massage-olie…

DSC_0569

Vanille badschuim…

DSC_0570

Bodylotion…

DSC_0571

Mandje met scrub-gerief…

DSC_0572

Bad/saunaslofjes, ongebruikt!

15 comments

      1. Wat leuk! Wormerveer. Of all places? (Wat moet je daar nou?!) Misschien gezellig even een bakkie drinken? Wil je me anders de datum mailen als je dat leuk vindt?

        Like

  1. Martine, is er plaats in je koffer ? Zoja, dan ga ik voor de massage olie of de scrub gerei. En dan neem ik het stokje over door hier in Noord Holland ook een swap avond te organiseren. Superleuk idee !!

    Like

Geef een reactie

