Tiny is a bit under the weather

Wie dacht dat ik de pijp aan Maarten had gegeven, of het bijltje er bij neergelegd, is er aan voor de moeite. Ik leef nog, het is gewoon een tijdje erg druk geweest, mijn hoofd zat vol en mijn inspiratie was even foetsie.

En nu ik tijd heb om te schrijven, voel ik me niet meteen super-Tiny. Mijn vriend is ziek, mijn zoon is ziek en wie bij de hond slaapt, vangt de vlooien. Hello loopneus, scheermesjeskeel en zeehondenhoest. Ach, misschien een keer goed slapen en we zijn weer tip top.

MjAxMy1hMzMwZWI2YjNkYTU0NzQ3Positief nieuws dan:

– ik zit al aan les 13 van Start to run. Normaal gezien vandaag les 14, maar gezien mijn huidige toestand vind ik dit geen goed plan. Dan vrijdag een nieuwe poging: ik loop nu in totaal 18 minuten en tussendoor wandel ik 12 minuten, dus loopstukken van 5 en 4 minuten. En wonder boven wonder: ik val niet dood neer na vijf minuten non-stop lopen.

– Zondag is het Pasen. Wat hier betekent: voetjes onder tafel bij de schoonouders voor een Paasbrunch.

Paasfoto– Paasmaandag doe ik een eerste poging om een beautyswap te organiseren. Een watte? Awel, ik vroeg een aantal vriendinnen om hun badkamerkastjes eens op te ruimen, en te controleren wat daar eigenlijk al een tijdje staat zonder gebruikt te worden: miskopen, verkeerde kleuren en geuren, die misschien voor een ander wΓ©l bruikbaar zijn. Dat gooien we dan op een hoopje en we maken er een gezellige avond/ruilbeurs van.

– Nog zes weken en we zijn weg. Eerst ben ik alleen weg: ik ga voor een dag of drie naar Wormerveer/Amsterdam, waar mijn dierbare vriendin woont die ik veel te weinig zie. En daarna gaan teerbeminde vriend en ik lekker alleen naar een fabuleus resort in Griekenland. Als je de foto’s van het hotel mag geloven, ga ik daar de hele dag op het terras aan het zwembad hangen, worden de cocktails eindeloos aangesleept en zijn er 4 (vier!) sterrenrestaurants aanwezig. All inclusive. Nog nooit gedaan zoiets, maar het was een promotie, dus ik ben reuzebenieuwd. In werkelijkheid gaan we wellicht gewoon een auto huren en de boel verkennen. Stilzitten is slechts een uur of twee per dag aan ons besteed.

pool-oceania– Oh en het oudercontact van de zoon vorige week: positief! Het scheelde niet veel of ik begon sentimenteel te worden: “Goh mevrouw, het is de eerste keer in jaren dat iemand nog eens goeie dingen vertelt over mijn zoon.”, snifte ik. Waarop de leerkracht zei: “Dat zeggen er hier veel.” Deeltijds leren en werken, gasten. Blijkbaar is het de redding van menige lusteloze tiener.

And if you’ll excuse me: ik denk dat ik mijn bed hoor roepen.

tree20bed

13 comments

  1. Die loopneus, keelpijn en hoest zijn bij mij al symptomen van allergie. Ik ben al een week of twee aan de medicatie (en dat zal maar weer beteren tegen het einde van de zomer)

    Like

    1. En ja, ook van mij een goede reis gewenst ! En blij voor jou met de zoon, het is me soms wat met die kinders … hier wordt de uitslag van de examens uitgesteld tot na de vakantie (goed Γ© mama, zegt mijn jongste, dan moet je nu nog niet boos worden, ZUCHT)

      Like

  2. Ik ben op korte tijd ziek geweest en dan verkoudheid, bah!! Ik verwacht een minder positief gesprek straks over de zoon,……soms ben ik het zo beu,….waarom kan hij nu niet gewoon in de lijn lopen :-). Geniet van jullie resort, ik zou er onmiddellijk voor tekenen,…..effe weg,…..

    Like

  3. Hmm die foto van het zwembad doet wegdromen. Wij hebben plannen om eind mei een weekje weg te gaan, alleen weten we niet waar naartoe. Een luxeprobleem dus.. Geniet ervan.

    Like

Geef een reactie

