Tiny loopt (opnieuw) met Evy

Na mijn eerste looptraining waar ik over schreef, was ik vier dagen lang stijf: pijn in mijn kuiten, schenen, liezen, knieën,… En eigenlijk kwam dat gewoon doordat ik het overdreef. Ik dacht gewoon: ik loop gedurende een half liedje, dan een half liedje wandelen enzovoort. Dat deed ik 45 minuten lang en dit is gewoon veel te lang voor een eerste keer.

Dus!

Ik ging terug op zoek naar Evy. De eerste keer dat ik ‘probeerde‘ een loopschema aan te houden was het Start-to-runprogramma van Evy Gruyaert hot business, dus ik downloadde de mp3’s op mijn iPod en ging van start. Helaas, helaas… Evy kon mij niet bekoren en vooral die muziek uit die download van 2006 deed mij niet beter lopen, integendeel: de liedjes waren vreselijk, allemaal van die hippe popdeuntjes, niet eens echt bekende nummers, zelfs een beetje house of techno of hoe heet die shit. Kortom, als de muziek mij niet aanstaat, krijg je mij niet vooruit. Bye bye Evy.

In 2011 hebben ze echter ontdekt dat het beter kan en hebben de makers een update gemaakt: betere nummers, zelfde schema, zelfde Evy. Maar wat een verschil zeg!! Nu hou ik het al zeven lessen vol, de muziek is afwisselend, modern maar niet overdreven hip, deze morgen startte ik met Message in a bottle en kwam er ook een leuk nummer van Eagle Eye Cherry voorbij. Hier vind je de link naar de (gratis!) downloads.

Mijn schema ziet er nu als volgt uit: lopen of zondag (of maandag direct na het werk), op woensdag (want dan ben ik vrij) en op vrijdagavond direct na het werk.

Afgelopen zondag, na de blogbrunch, deed ik een toertje in Wevelgem.

2015-03-08 17.39.39Ik deed dat zelfs in een T-shirt van een bekend biermerk. Handig als loopshirt, want ik heb er zo wel een paar (werkkledij tijdens Folk Dranouter, haha). Altijd zorgen trouwens dat je niet te koud hebt, want tijdens je wandelminuten kun je wat afkoelen.

2015-03-08 17.39.02Deze morgen ging ik terug in mijn vertrouwd Sint-Michiels lopen. Deze les zou 27 minuten duren dus ik kon mijn toertje al een beetje groter maken en passeerde langs de vijver van het BoudewijnSeapark:

2015-03-11 10.20.52En een beetje verder langs de lege parking van het Dolfinarium:

2015-03-11 10.28.26Natuurlijk liep ik door langs de IJspiste, oh wat een herinneringen heb ik aan die fietsstalling.

2015-03-11 10.30.22Enfin, ik ben er nog lang niet, ik vrees dat ik de 5km van Dwars door Brugge dit jaar al niet meer haal. In de zevende les loop je maximum 4 minuten aan één stuk en dat wordt langzaam opgedreven. De truc is: niet te snel lopen, eigenlijk erg traag lopen, genre slakkengang. Maar je blijft in beweging en zo bouw je langzaam je conditie terug op.

Het is me trouwens opgevallen dat, sinds ik terug begon met lopen, het weer spectaculair is verbeterd! Dat helpt. 🙂

Volgende keer deel ik wat extra tips, want ik begin er terug fun in te krijgen. Evy zegt: “Van lopen word je gelukkig.” De eerste keer niet nee, maar nu begint er toch iets te komen wat lijkt op een voorzichtig geluksmomentje. Volhouden nu!

16 comments

  1. Je hebt me al ingehaald hoor. Ik heb 7 X les 1 overgedaan (van Renate Wennemars, start to run). Morgen voor de vierde keer les 2. Mijn gewrichten en spieren zijn het er nog niet helemaal over eens geloof ik;-)
    Wel heerlijk he, en dan met dat zonnetje!!

    Like

  2. Het is al een tijdje perfect loopweer. Ik mis het voor duust. Ik liep nooit met de podcast maar wel met het schema. Schreef het over op mijn hand en luisterde naar de radio op mijn smartphone, kan ik tegelijkertijd ook de minuten op bijhouden. Veel succes!!! Yes you can!

    Like

  3. Ik heb me destijds ook verschrikkelijk geërgerd aan de veel te beperkte playlist. Nu loop ik met de app. Dan houdt Evy de tijd bij (en geeft ze nu en dan een beetje peptalk), maar kan je toch lopen op je eigen muziek. Ideaal!

    Like

Geef een reactie

