De antistress top Tiny

De laatste uitdaging van #boostyourpositivity gaat over ontspannen. Kelly en Lies daagden ons vier weken op een rij uit om te schrijven over:

Oh wat ben ik flink, ik heb ze allemaal gedaan. Deze laatste is eigenlijk ook niet moeilijk en ik zou me er kunnen van afmaken door gewoon te verwijzen naar mijn Tiny gaat naar de sauna-post. Maar nee, ’t is woensdag, ik ben vrij vandaag en heb tijd om te schrijven. We gaan eens op zoek naar de tien (10???) lievelingsmomenten van Tiny. Niet noodzakelijk in die rangorde, maar kom.

  1. Tiny gaat naar de sauna

Maar die hadden we dus al. Ik vind het superfijn om een volledige dag, tot ’s avonds laat, in een publieke sauna door te brengen. Op voorwaarde dat het er niet té druk is. Beetje sauna, beetje zwemmen, beetje lezen, beetje eten, en massa’s rust.

svbsauna01-1

2.  Tiny leest een boek in bad

Weeral water en warmte. ’s Avonds vind ik het heerlijk, vooral in de winter, om op te warmen in een lekker bad, maar ik moet daar altijd leesvoer bij hebben. Zomaar in bad liggen weken, da’s mij te saai. Als het boek écht goed is, zou ik nog durven heet water toevoegen om er extra lang van te genieten. Een uur of meer is geen uitzondering.

3.  Tiny leest een boek in bed

Jaja, zo geraken we snel aan tien hé? Nee, serieus: ik val het best van al in slaap als ik in mijn bed nog een half uurtje kan lezen. Mijn laatste tip: Oorlog en terpentijn van Stefan Hertmans. Misschien loop ik wat achter op de hype die er rond is doorstaan, maar ik vind het fantastisch. Het is niet eens fictie, juist daarom. Het greep me bij momenten echt naar de keel.

4077956078

4. Tiny rijdt met de auto.

Euh ja. Voor mijn werk moet ik soms het hele land doorkruisen, van Brugge naar Zelzate, naar Mons, naar Luik, naar Spa, naar Hasselt, noem maar op. File? Stress? Goh, eigenlijk valt dat nogal mee. Als je de uren en dagen een beetje kunt plannen om de files te vermijden, dan gaat het behoorlijk goed vooruit. Mijn auto is vaak rommelig: ik eet er in, drink koffie uit mijn Keepcup van Kudzu, ik luister naar muziek en zing luidkeels mee, en vooral: ik denk na.

2015-02-23 11.58.47

Hele blogs worden bedacht in de auto, nieuwe projecten, liedjesteksten, oplossingen voor problemen, mails die ik wil schrijven,…. En gek genoeg: ik onthou ze nog ook.

5. TIny slaapt

Ik ben een makkelijke slaper. Dus volledig ontspannen ben ik natuurlijk na een goeie nachtrust. Mijn vriend zegt dat ik amper het kussen raak en al lig te ronken. Toch moeten ook hier wat voorwaarden voldaan zijn: het moet donker zijn, stil, ik heb een kussen nodig en een vrije neus. (Dat laatste vooral omdat ik in de afgelopen twintig jaar zowat constant neusverstoppingen had.) Oh ja, in een van mijn eerste blogberichten deelde ik al tips om te slapen.

6. Tiny danst

Geef mij een avond goeie muziek en je moet me van de dansvloer trékken. Maar ik ben nogal kieskeurig wat muziek betreft, dus de kans is eerder groot dat ik op een feest vroeg naar huis wil, omdat de muziek op geen kl… trekt. Of omdat er geen muziek is. Of omdat er wel muziek is, maar die zo stil staat, dat je enkel het luid gepraat hoort en je dus niet kan dansen. Dan ga ik liever naar huis, en ja, dan ben ik maar de saaie.

7. Tiny zingt.

Ook hier heb ik al over geschreven. In een (niet zo) ver verleden, zat ik in een rockgroep, of een coverband, of een koor, of een combinatie van de drie. Zingen is nog steeds een passie, ik ben nu bijvoorbeeld heel erg benieuwd naar Allez chantez, een soort zangavond in Gent, waar je gewoon kan opdagen en meezingen. Geen idee wat het wordt, maar dat zien we wel. En misschien schrijf ik er wel over.

10830165_1423739257918158_8964673665962816034_o

8. Tiny vrijt.

Daar moet je geen uitleg bij hebben zeker? En ook geen foto, haha! 🙂

8fe9130bff14018c2f1c88a616334d11

9. Tiny kijkt naar series.

Oh boy, dat wordt hier echt makkelijk want hier schreef ik ook al over. De laatste serie die ik dankzij een tip na mijn blogbericht heb ontdekt, is Broadchurch. Twee seizoenen en ik denk dat het er nu opzit. We bekeken gisterenavond de laatste aflevering en wow, wat was het spannend. En ontspannend dus.

broadchurch_thumbnail_02_web

10. Tiny Youtubet.

Ik Youtube, jij Youtubet, wij Youtuben, ik heb geyoutubed. Eén liedje opzoeken en je gaat vanzelf over naar een ander in de lijst, en vandaar naar een cover, en vandaar naar een nummer van die groep, en vandaar naar een trailer van een film, en vandaar…. Je snapt het plaatje. Tijdverlies? Mwah, nee, ontspanning noemen ze dat.

Op nr 11 zou nog kunnen komen: Tiny gaat uit eten, of Tiny maakt foto’s, of Tiny geniet van een massage, maar de top tien kwam gewoon het eerst bij mij op. Deel gerust in de comments waar JIJ vooral van ontspant. Mijn blog lezen misschien? Mwoehaha. 😀

19 comments

  1. Mooie lijst! En van dat auto rijden: ik moet nu ook vaak lange afstanden doen en hoewel ik nog maar net mijn rijbewijs heb én ecologische bezwaren, geniet ik enorm van de kilometers. Erg he :).

    Like

  2. Autorijden werkt ook voor mij ontspannend. Zeker lange ritten naar het Zuiden, als we op vakantie vertrekken, zijn voor mij al een stukje vakantie. Goede muziek, fijn gezelschap en landschappen die voorbij glijden 🙂

    Like

      1. Hela, ik was vroeger de leadzanger van een regionaal aardig florerend rock-/New Wavebandje, mevrouw! Doch heden is mijn publiek geslonken tot madam Menck en ons kattentrio. 😉

        Like

  3. Dit past misschien niet echt in het kader van je blogbericht maar ik weet ondertussen al dat je (net als ik) van series houdt. “Better call Saul” (prequel van Breaking Bad) al aan het volgen? Broadchurch heb ik nog niet gezien, ga ik zeker ook eens bekijken!

    Like

      1. Eerste aflevering vond ik wat minder maar nu ben ik helemaal mee in het verhaal… Hij blijft uiteraard wel een beetje een loser 😉

        Like

Geef een reactie

