Tiny steekt haar vinger in een potje

Een titel moet origineel zijn nietwaar? 🙂

Trouwens, de meeste mannen die niet geïnteresseerd zijn in schoonheidsproducten mogen dit overslaan (tenzij ze een fantastische tip willen geven aan hun lief/vrouw/zus/nicht/collega/…)

Omdat ik vandaag mijn #boostyourpositivity uitdaging niet moet doen, want die had ik namelijk toevallig vorige week al geschreven (Schrijf een brief aan je zestienjarige zelf), kan ik lekker mijn gedacht doen en een review schrijven over een productje.

Niet dat ik zo’n beautyqueen ben, in feite ben ik allesbehalve dat. Vrouwen die bloggen over beauty en alles wat daarmee te maken heeft, moeten dat vooral blijven doen, maar aan mij zullen ze geen concurrente krijgen. Ik kijk daar ook zelden op, met uitzondering van die van Laura, van Essential Honesty: ze schrijft grappig, to the point, interessant en soms ook persoonlijk. Grappig detail, ’t is de dochter van een ex-lief. Hoe zot kan het worden, zeg?

Ik wou het even hebben over nagels lakken en de frustraties daar rond. Gelukkig heb ik goeie gezonde nagels, ik bijt ze niet af, vijl ze netjes in vorm, en af en toe gooi ik er een lakje tegenaan. Geen gelnagels voor mij en ook geen gelish of hoe heet zoiets, want elke drie weken terug naar zo’n nagelstudio is niks voor mij. Maar een nageltje lakken, dat kan ik zelf nog net. Hoewel…

2015-01-25 11.50.41

Hoe sommigen dat doen: met gelakte nagels leven en niet elke dag opnieuw moeten beginnen, ik snap er nog altijd niks van. Ik ben al blij als het mij eens lukt om tien proper gelakte nagels te hebben maar die ook zo houden: uh oh… Je moet daar toch mee gaan werken? Je rits dicht doen? Kousen aantrekken? Afwassen? Een potje open prutsen? En mijn job is ook al niet nagellakbestendig: monitors aansluiten, kabeltjes uit elkaar trekken, elektronische toestellen in elkaar zetten,…

Hoe doen die vrouwen dat? De hele dag lezen, tv-kijken en op de computer tikken zou mij ook wel lukken, maar tot mijn spijt is het meestal na één dag al weer zo ver:

2015-02-02 18.07.32

Toch hou ik vol. In de Rituals vond ik laatst een leuk kleurtje, ik mocht dat even testen en toen zei de mevrouw, “Steek uw vinger maar eens in dit potje.”. Euh… wablief? “Ja, ja in dit potje en dan een keer ronddraaien met je vinger.” HUH? Ok dan.

2015-02-02 18.23.02

In dit potje zit dus een spons met nagellakremover. Wat een ontdekking! Geen geknoei meer met dissolvant en watjes of doekjes, maar hop, meteen een propere vingernagel die ik dan weer kan voorzien van een nieuwe laag. Of niet natuurlijk. Hoera! Handen op elkaar voor dit Nail Varnish Remover Bath. Ik heb het meteen gekocht en al veel gebruikt, wat een zot zalig potje. 6,95€ kost dit.

Voila, mijn nagellak-positivity is ook weer geboost. 🙂

Als de dames hier nog tips hebben, hoe ik wél mijn nagellak langer dan 1 dag goed kan houden? En ja, ik gebruik een topcoat. En ja, ik leg meerdere lagen. En ja, ik zit een uur of drie met mijn handen in de lucht om ze te laten drogen…. (Ok, bijna dan.) 🙂

13 comments

  1. Je moet trouwens geen ‘beautyqueen’ zijn om met deze frustratie te zitten :p Ik zit er heel de dag met m’n neus in, en ik kan ook amper deftig m’n nagels lakken :p

    Like

  2. Als zo’n potje ook helpt tegen vuile nagels na een dagje tuinieren, dan ben ik vreselijk geïnteresseerd. Alleen dan, voor alle duidelijkheid. 😉

    Like

  3. En wat zit daarin? bijtend zuur? 🙂
    toch maar gek, ik ga het ook eens testen daar!

    ik vind het ook ongelofelijk moeilijk om mijn nagellak (ALS ik het eens doe, want ik vind het heel tijdrovend altijd… :-)) lang mooi te houden… ik heb intussen wel gemerkt dat écht goede nagellak veel langer stevig blijft dan goedkope…

    Like

  4. geen idee hoe je je gelakte nagels langer mooi kan houden, maar dat potje, dat ken ik wel! Ik heb een vriendin, die foefelt daar zelfs haar teen(nagels) in! 😀 Dat heb ik nog niet geprobeerd, eerlijk gezegd, haha.

    Like

  5. Nagellak en ik: wij zijn geen goeie vrienden. Ik wil mijn grote handen niet nog meer accentueren. Ik ga wel regelmatig naar de pedicure, maar zelfs mijn teennagels laat ik niet lakken 🙂

    Like

  6. Hey! Dank voor je reactie. Je zat op mijn oude blog, kijk zeker ook eens op de nieuwe 🙂
    Met je “probleem” kan ik je helaas niet helpen. Lak mijn nagels vaak elke dag in een andere kleur….

    Like

Geef een reactie

