Tiny ziet lichtpuntjes

Na mijn klaagzang van vorige week kreeg ik heel veel bemoedigende reacties, dank aan iedereen die mij een hart onder de riem gestoken heeft. Dat deed echt deugd. Ondertussen is de eerste bloknamiddag een feit en de volgende zeven dagen zien we wel. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Maar het mag ook eens goed gaan, deze week waren er een paar meevallers, en zelfs een ‘oh-my-god’-moment. Om mezelf én jullie even op te fleuren, volgt hier een lijstje.

  1. Ik kreeg centjes terug van de belastingen. Yes!
  2. ik kreeg nog meer centjes terug van Electrabel. Sinds vorig jaar wordt hier met gas verwarmd in plaats van electriciteit en dat leverde een duidelijk voordeel op. Yes yes!
  3. Dan maar beslist om mezelf een vervroegd kerstkado te schenken: mijn laptop heeft het na zes jaar begeven en ik wil een Macbook. En die kon ik met een serieuze korting aanschaffen.

    image

  4. Mijn eerste kerstkaartje dit jaar, het zal ook het mooiste zijn en het meest passende. Dank je, E.!
  5. Het heeft nog altijd niet gesneeuwd en amper gevroren. Hoera, ’t is bijna lente! (Ja, soms overdrijf ik graag)
  6. Met mijn vriend, de gitarist, mee mogen gaan naar Bryan Adams. Geen idee welke plaatsen het gingen zijn, op het ticket stond er “Grijze zone”, haha. Wij dus die deur binnen: Ah dat is hier beneden? Ok, we zitten in blok twee. Waar is blok twee? Ah nog meer naar voor. (Stond toen al in het midden ongeveer en vond het al mooi.) Oh en welke rij? We staan hier aan rij 39 en wat staat er op het ticket? Rij tien. RIJ TIEN. Echt? Wij nóg naar voor. Oh. My. God. Rij tien en dan nog wel boenk in ’t midden. Da’s op minder dan tien meter. Wow. Echt? Ohmygodohmygodohmygod! De mevrouw voor mij draaide zich om bij het horen van zoveel enthousiasme. Toen ik na vijf minuten nog steeds zat te flippen van geluk, kwam hij al op het podium. Ik kon hem bijna ruíken! Twee uur en dertig minuten later wist ik weer waarom ik dertig kaar geleden een poster van hem in mijn kamer had. En waarom ik nog altijd alle liedjes uit mijn hoofd ken. ’t Is kwaliteit, zeg er van wat je wil, die vent kent zijn vak. Wat een avond!
  7. De dag daarna opgestaan met helse rugpijn (beetje te veel gedaan alsof ik nog 18 was), een middagje in de sauna rondgehangen, genoten van lekker eten en kijk: de volgende morgen geen rugpijn meer. Bliss!

Ik wou eigenlijk tot aan 10 geraken, maar vond deze zeven toch ook al aardig. Oef. Miss Positivo is weer wakker!

9 comments

  1. Aan sommige nummers van Bryan Adams kleven toffe jeugdherinneringen. (Vooral van zalig wilde fuiven met ’s mans muziek als weerkerende gangmaker.)
    Ik ontving gisteren eveneens mijn eerste – vintage – kerstkaartje, voorzien van een in inkt geschreven boodschap. Zoveel cooler dan een snelle wens via mail of sms.

    Like

  2. Ik kreeg ook terug van de belastingen en van de verwarming… ’t Is maar geld, maar altijd mooi meegenomen, uiteraard. Zonder kun je immers niet.
    Super dat je je zo geamuseerd hebt op het concert! Muziek kan soms een enorme boost geven…

    Like

  3. Nadat ik vorige week zowat twee maandlonen betaalde aan facturen ga ik ook blij zijn dat de belastingen eens iets teruggeven. Er stond bij mij wel op “uiterlijk eind januari” terwijl we dat anders altijd al half november hadden….bummer 🙂

    Like

Geef een reactie

