Tiny kijkt uit naar…

Dat het maar snel maart is. Of april. Heel die wintertijd met alles wat er bij hoort, is echt niet aan mij besteed. Kerstmarkten, yuk. Alleen als het moet, hoor.

Gelukkig sneeuwt het nog niet, beter zelfs, het heeft nog maar amper gevroren. ’t Is allemaal afkortinge, zeggen ze dan in Wevelgem. 🙂 Over drie weken is het de kortste dag en dan beginnen de dagen alweer te verlengen, joechei.

Sinterklaas? Ach die man wordt dit jaar quasi overgeslagen. Bij ons zal hij niet komen, misschien dat ik nog een een chocoladen manneke zal kopen voor mijn zoon. En misschien krijg ik weer een chocoladeletter van mijn Nederlandse baas. Nog een geluk dat mijn naam niet met een i begint, of er was weinig te genieten. Vorig jaar was hij net op voordat het Pasen werd. Ach, ik ben niet zo van de chocolade.

Kerst en Nieuw, oh boy. Ik heb geen grote familie, ben enig kind, mijn lief heeft wel een zus maar die heb ik zelfs nog nooit gezien, dus die mag ook zo beschouwd worden. De kindjes gaan dikwijls naar de ex. Een grote vriendenkring hebben we (oh verbazing alom) ook niet. Wacht, hoeveel vrienden heb ik alweer op Facebook? Even checken. Iets meer dan 400, for crying out loud. Maar als je als koppel geen jarenlange traditie hebt van afspreken met andere koppels, wat moet je dan? Aansluiten bij andere mensen die elkaar al jarenlang kennen? Een ramprecept, zeker op een oudejaarsavond. Geforceerd, gemaakt, geen fun.

Conclusie: met Kerstavond gaan we met twee romantisch (en niet eens zo duur) gaan dineren. Met Kerstmis koken we voor de vier ouders en de kinderen.

En vorig jaar kregen we ineens het lumineuze idee om te gaan werken op Oudejaarsavond. Ja, je leest het goed: werken. Pas op, het wordt nog beter: we gaan vrijwilligerswerk doen. Wel in de leute, jaja. Vorig jaar hebben we meegeholpen in de vestiaire en achter de bar op Soiree Bourree, het oudejaarsavondfeestje van Boombal. Ontzettend leuk, de avond vliegt voorbij, je doet met jan en alleman een babbeltje, gratis eten, gratis drank (hoewel geen tijd om te drinken) en met een frisse kop weer naar huis. Oh en toffe muziek. Dit weekend hebben we besloten om dit opnieuw te gaan doen. Daar kijk ik dus wel naar uit.

Verder kijk ik uit naar het einde van de examens voor mijn zoon. Meer stress voor mij dan voor hem, want hij is niet gemotiveerd, niet geconcentreerd, gemakzuchtig en heeft weinig kans om boven de helft te geraken. Met alles. Ik pieker me suf. Alles komt goed, zeggen ze dan. Ja, ja.

Dus, kijk ik meteen nog maar wat verder. We hebben een reisje geboekt, in mei. Griekenland wordt het, en ik zie het al helemaal voor me…

ikos

16 comments

  1. Heel het sfeertje rond de feestdagen vind ik hooglijk ‘plastiekerig’ en door de commerce opgedrongen en uitvergroot. Je bent al snel een sociale zonderling als je er niet in meegaat. Of je behoort tot de zelfkant van de maatschappij, want Kerst en Nieuw, dat is gezellig, gezellig en gezellig.
    Wij doen niks met kerstavond noch -dag. Of wacht: we gaan samen o zo gezellig behangen. Daar mag zelfs een glühweintje bij.
    Oudejaaravond: idem dito. Alleen op nieuwjaarsdag zijn we moreel verplicht om de weinige familie die ons nog rest van de beste wensen te voorzien. Om toch maar niet helemaal als zonderling bestempeld te worden, ziet u.

    Like

  2. Ook hier zit zo’n paté die aftelt tot het weer lente wordt. En die de reis voor het voorjaar van 2015 reeds heeft geboekt (het wordt Cuba, maar dat wist je al) én die al luid denkt aan het volgende reisje van augustus.
    Neen, wat mij betreft mogen ze die winters verkopen om de overheidsschuld af te bouwen 🙂

    Like

  3. Sneeuw vind ik een absolute gruwel, maar dat herfst- en winterweer, daar kan ik verder behoorlijk van genieten. Volgens mij mogen we blij zijn dat we hier vier seizoenen hebben… Altijd zomer of altijd winter, het zou maar eentonig worden!

    Like

      1. tuurlijk, iedereen is anders 🙂
        ik kan er bv ongelofelijk blij van worden om in de herfst buiten te wandelen. lekker in de wind, beetje regen en dan thuiskomen en de stoof aanzetten…

        Like

  4. Voor ons hoeven al die verplichtingen ook niet. Kerst vind ik wel gezellig maar dat vieren we altijd onder ons en oudejaarsavond daar vinden we echt niks aan. Ik herinner me nog oudejaarsavond van drie jaar geleden… Toen waren we zo moe dat we om 23u zijn gaan slapen 🙂 Geef mij ook maar de zomer, de lange dagen en warm weer. Maar als het dan toch winter moet zijn dan wil ik ook wel winter. Niet van dat kwakkel herfst weer. Een koude, zonnige dag vind ik best wel iets hebben en past ook wel bij de kerstsfeer.

    Like

  5. Neen! Dat de tijd maar een beetje blijft stilstaan… Als het april is, wil dat zeggen dat ik na de paasvakantie na mijn bevallingsverlof weer moet gaan werken en onze nieuwbakken baby in de crèche moet achterlaten. HELP! Ik wil er nog niet aan denken!
    Ik ben dan weer wel het type dat staat te springen om de kerstboom te zetten, maar eerst moet Sinterklaas passeren. Oh boy. I love Kerst! Zeker omdat ik het dan supergezellig kan maken binnen terwijl het buiten koud en kil is…

    Like

  6. Hier zijn de examens ook gestart, vermoeiende en stresserende periode voor de mama :-). Of hij goede resultaten zal halen zullen we moeten afwachten. Ik hou wel van kerst en de feestdagen en van sneeuw maar alleen als ik vrij ben :-). Succes met de examens!!

    Like

Geef een reactie

