Tiny eet een bagel

Als ik eens in Nederland ben, dan ga ik meestal meteen op zoek naar een Bagel & Beans. Wat ze daar tussen hun bagels leggen is de max, en een bagel op zich vind ik superlekker. De eerste keer dat ik er één proefde, was in 1992 in New York en toen vond je die dingen gewoon nergens hier. Wel dus in Nederland. Groot was mijn verbazing toen er ineens een bagelsalon in Brugge was verrezen: Sanseveria is de naam. Boenk in het centrum en toch net een ietsiepietsie weg van de platgetreden paden. Een paar vriendinnen waren er al geweest en spraken vol lof, dus moest ik daar dringend ook eens naartoe. DSC_0785Op een doordeweekse dag zat het er rond half één stampvol. Best dat mijn vriendin zo snugger was om vooraf even te bellen en het tafeltje aan het raam te reserveren. Let wel: dat zijn vooral leuke vintage zeteltjes met een piepklein tafeltje, dus je bagel hou je gewoon op je schoot en je drankje kan je kwijt op de vensterbank. DSC_0789 Ze hebben op de menukaart een stuk of tien verschillende bagels, variërend tussen zoet en hartig, tussen de 4 en de 9€. Alle bagels hebben een mannen- of vrouwennaam, mijn vriendin koos Edward en die is met peer, geitenkaas en radijs. Ik vond Olivia wel iets hebben omdat ik zin had in avocado, gecombineerd met spek en zwarte peper. DSC_0793 Originele naam ook voor een bagelsalon: Sanseveria. En inderdaad, die plantjes vind je ook werkelijk op de vensterbank. Het hele interieur is retro met een vleugje Scandinavië (nee geen Ikea!), mijn vriendin met haar krantenartikelprintjurk paste wonderwel in het thema. DSC_0792 Wat vond ik er nu van? De bagel was lekker, maar ik vind 7,5€ niet echt goedkoop. Al zijn sommige bagels van Bagels&Beans ook in die prijsklasse, je vindt er in Nederland ook hartige van 5 en 6€. En in mijn herinnering zijn ze daar ook dikker belegd. En je kon er kiezen tussen zes soorten bagels: wit, bruin, sesam, tomaat, spelt, kaneel/rozijn. Normaal gezien heb je in Sanseveria ook keuze, zei mijn vriendin, maar ofwel was er maar één soort meer over, ofwel is de man het vergeten te vragen. Die keuze stond ook niet op het menu, volgens mij. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, want hij was erg vriendelijk en attent, al stond de winkel de hele tijd vol. Ja, want take away kan ook, er kwamen genoeg mensen binnen die ter plekke een bagel bestelden om mee te nemen. Als je in Brugge bent, ga er eens langs. Het is er gezellig, het is eens iets anders en is ook een lunchmenu: bagel, drankje en dessert voor 9,5€. Als je gaat, laat mij zeker iets weten. Oh en als je nu al geweest bent, laat dan maar weten wat je er van vond.

10 comments

  1. Ik ben er één keer geweest toen ze nog niet zo lang open waren en vond het erg lekker maar inderdaad wel prijzig en jammer genoeg piepklein… (Ik had dan ook nog eens een buggy mee, je kunt gaan denken.) Het ligt wel op wandelafstand van het Koningin Astridpark, kan in de zomer wel leuk zijn als je van hun take away gebruik maakt.

    Like

    1. Bagels zijn totaal anders dan pistolets, zwaarder zeg maar, en zijn ook geen donuts (niet zoet). Oorspronkelijk zijn ze Oost-Europees, en door Joden geïmporteerd in Amerika. Eens gaan proeven hé Billy!

      Like

  2. Hier in Gent heb je ook een beetje een bagelhype. Ik moet zeggen dat ik het noet echt snap, ik vind het niet speciaal lekkerder (al smaakt het zeker anders dan andere gekende dingen), fantastisch overpriced (da’s toch maar klein he zo’n bagel) en onhandig erbij, met dat gat erin enzo glibbert al het beleg er toch in 123 af? Geen fan dus, ik 🙂 maar smakelijk!

    Like

Geef een reactie

