Tiny doet mee aan “Project positief”

De dames Anne-Fréderique en Nele waren zo lief mij een opdracht te geven. Met Project Positief proberen wij, bloggers, elkaar te besmetten met positiviteit. Wie ben ik om te zeggen dat ik niet wil mee doen? So here we go.

1. Wat is jouw favoriete quote en waarom?
We zijn blijkbaar niet klaar voor wat we denken te zoeken. Geef iemand wat hij verlangt en hij zal het niet meer willen. Geef iemand rust en zekerheid en na een tijd komt de verveling.”
Eigenlijk moet je steeds opnieuw een doel hebben in je leven of iets om naar te verlangen. Denk je eindelijk dat je alles hebt waarvan je droomde, dan word je ofwel teleurgesteld of je begint je te vervelen. Ik heb geen gouden tip, maar dit is wel iets waar ik vaak over nadenk. Een zogezegd perfect gezin die ogenschijnlijk alles bezit om gelukkig te zijn, heeft moeilijkheden of geheime verlangens waar niemand iets van vermoedt.

2. Welke droom zou je in je leven willen realiseren?
Ik heb er nog wel een paar. Samenwonen met mijn vriend in de nabije toekomst staat wel op nummer één. Wij hebben een soort gedwongen LAT-relatie en al heeft dit soms wel voordelen, we beseffen dat het niet zo kan blijven. Praktische redenen om niet samen te wonen liggen aan de basis, en nee, daar valt voorlopig niks aan te doen.
Verder droom ik dat mijn zoon eindelijk zijn weg zal vinden, een studie waar hij oprecht blij mee zou zijn, of gewoon een bezigheid die hem interesseert, een vriendin die hem begrijpt,… De weg er naar toe is moeilijk, maar hij geraakt er wel.
Ik droom van een maandenlange reis, vol ontdekkingen, natuur die mij overweldigt, steden om in te verdwalen, oceanen waar ik duizenden kleurrijke vissen onder me kan zien zwemmen,… Plaatsen genoeg waar ik nog heen wil.

3. Wat betekent geluk voor jou?
Een dag kan soms van die minimale geluksmomentjes kennen: mijn lief die een fles witte wijn klaar heeft op vrijdagavond, een klant die dolgelukkig is omdat ik hem heb kunnen helpen, een sms met een zotte boodschap van iemand van wie je het niet verwacht, dansen op muziek die je steengoed vindt, ontwaken en een arm rond je voelen, het eitje op zondagmorgen waar een hartje op staat getekend, of een vriendin die je al een jaar niet zag en die uitroept hoe zalig ze je blog vindt…

4. Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Mijn lief. Die soms maar naar me moet kijken om te weten wat er scheelt. Die het beste gevoel voor humor ooit heeft.

En mijn vriendin. Die weet waar ik het over heb als ik steen en been klaag over hetzelfde, keer op keer. Die me zegt dat ik het toch maar verdomme allemaal alleen heb gedaan. Die me doet gieren van het lachen met mijn eigen miserie.

5. Voor wat mogen je ze ‘s nachts wakker maken?
Nog maar eens: voor sabayon. Alleen staat mijn telefoon tussen 22 en 7u op stil en zal ik het niet horen als je sms’t dat je voor mijn deur staat. Maar om 7u05 is ook goed, hoor!

6. Op welke prestatie ben je bijzonder trots?
Hier moet ik even over nadenken. Ik heb nog maar weinig gepresteerd, vind ik. De toneelstukken waar ik in meedeed? De liedjes die ik maakte? De 5km van Dwars door Brugge die ik heb uitgelopen? Of eigenlijk toch ook wel mijn zoon, die heb ik ook gemaakt. 🙂

7. Welke boodschap zou je graag willen meegeven?
Gastjes, wees niet altijd zwaarmoedig. Ja, het leven is soms lastig, en soms zie je het allemaal niet meer zitten. (Sprak ze tegen zichzelf.) maar er blijven altijd mensen over die je willen helpen, zelfs uit onverwachte hoek. En durf een keer iets te vragen, verdikke. Als je in de shit zit, laat het weten. Blijf er niet mee zitten. Bel me, schrijf me,… you know the drill.

Niemand is perfect. Ik zie je liever als er een hoek af is.

En nog iets: zeg wat je wil zeggen. Wees eerlijk en vertel de dingen aan de persoon die het moet weten. Niet aan iemand anders. Honesty is such a lonely word, zong Billy Joel. Dat hij gelijk heeft.

Nee, ik tag niemand. Iedereen die goesting heeft om ook iets dergelijks te schrijven, doe het gewoon. En gooi er dan misschien een linkje bij naar deze post, ben ik ook weer gelukkig! 🙂

8 comments

  1. Mooi, Tiny. Het is doorwinterd positief, wat ik altijd herkenbaarder vind dan gewoon ‘happy happy’ want niets meegemaakt. Knap!

    Like

Geef een reactie

