Tiny maakt foto’s van kleine mannetjes

En toen lagen we op onze buik in het Minnewaterpark en aan het begijnhof…

DSC_0714

Nee dat ben ik niet, da’s een collega van de les fotografie, maar hij lag daar zo grappig.
We kregen nogal wat bekijks en opmerkingen van passerende toeristen, gelukkig weinig zo na 21u, en zelfs de ober van een restaurantje kwam een babbeltje slaan en bood zelfs aan om te helpen.

In het zog van mijnheer Slinkachu moesten we dus kleine mannetjes in het straatbeeld fotograferen. De dag voordien ben ik gaan snuisteren in de kamer van mijn zoon, die niks weggooit en nog massa’s LEGO-, Playmobil- en legermannetjes heeft liggen. Slinkachu is een straatartiest uit Groot-BrittanniΓ« die mini-werelden maakt met zijn zelfgemaakte kleine poppetjes. Deze is daar eenΒ voorbeeldje van:

slinkachu

Vorig jaar deden we ook al iets dergelijks, in een andere les, maar die was overdag, dus iets makkelijker. Resultaat was bijvoorbeeld deze foto:

DSC_0481

Maar nu was het donker, statief gebruiken, lange sluitertijd, extra zaklampen en de zaklamp-functie op mijn iPhone. En proberen. En nog eens proberen. Niet zo simpel.

DSC_0719

Beste resultaat was deze foto, maar 100% tevreden ben ik nog niet. Misschien ga ik nog wel eens op stap overdag.

13 comments

  1. Leuk resultaat, had het figuurtje ipv een groot licht weerkaatsend blok iets kleiners vastgehad dan was de belichting net iets makkelijker geweest. Om er niet moeten “bij te liggen” heb je het figuurtje maar op een muurtje gezet πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

