Tiny in zwart-wit

Afgelopen week deed ik op Facebook mee met een uitdaging: post elke dag een zwart-wit foto. Ik ging er maar vanuit dat die enigszins toepasselijk moest zijn op de dag zelf.

Facebook is echter niet de plaats om uitgebreide toelichtingen te geven en niet ieder mens die hier leest, zit op Facebook. Daarom, een woordje uitleg bij de beelden.
zww2
Dag 1: de hond van de klant
Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik totaal ben vergeten om de naam te vragen van dat beest. Het was een moeilijke opdracht, bij die klant, en niet alles liep van een leien dakje. Dan vergeet ik een beetje sociaal te doen. Het is geen geleidehond, al kon hij dat wel geweest zijn in een vorig leven. Ook dat ben ik vergeten te vragen. Het is wel de hond van een blinde en zowel hond als baas zijn al een beetje van jaren. Het beestje liep vaak voor mijn voeten zijn eigen logge zelf te zijn en af en toe moest ik hem een klein duwtje geven. Een lief duwtje hé, want ik ben een grote hondenvriend hoor, vreest niet!
1-2014-10-29 08.26.39
Dag 2: ochtend in Wevelgem
Raar, maar zo’n basketring in de tuin heeft iets fotogenieks. De achtergrond is ook altijd goed, wolkjes, blauwe lucht, zonsopgang en zonsondergang en alle mogelijke kleuren, regenbogen, alles kan. Of ik er ooit al eens een bal door gegooid heb? Ja zeker wel. Ik kan dat. Als ik me goed concentreer, zelfs een paar keer na mekaar. Ha!
1-2014-10-29 21.28.52
Dag 3: stilleven in den Estaminet
Ik heb hier al eens eerder in ’t kort geschreven over mijn lievelingscafé Estaminet. Afgelopen week ging ik met een goeie vriend daar een spaghetti eten. Die spaghetti is er de beste wat je in heel Brugge kan eten, ik zou zelfs zeggen, internationaal de beste. En ja, er is ook een vegetarische versie. Met gegratineerde kaas en een heel speciaal recept voor de saus. Na het eten bleven we er nog een paar uur hangen, lekker bijpraten, bij een paar wijntjes en voor mijn tafelgenoot koffie en warme chocolademelkjes omdat hij mij nog nuchter naar huis wou brengen, lief hé. Wat ook lief was, en eigenlijk hilarisch, is dat mijn tafelgenoot ‘out of the blue’ een complimentje gaf aan de serveerster, in de trant van “U ziet er zeer goed uit, juffrouw!”. Hilarisch was ook haar verbaasde blik naar mij, omdat ze wellicht dacht: “Als die twee een koppel zijn, dan is mevrouw wel erg vrijdenkend”. Maar hij had gelijk, ze zag er goed uit!
2008-10-10 10.10.43
Dag 4: Bryan Adams
Het is exact 30 jaar geleden dat ‘Reckless’ uitkwam. De fantastische LP van mijn favoriet uit de jaren tachtig. Ach ik weet ook wel dat het geen beauty is, met zijn pokdalig gezichtje, maar ik was er toch behoorlijk zot van. Bryan Adams komt trouwens naar België, juist ter ere van de verjaardag van dat album. Met een beetje geluk sta ik tussen nog een hoop oude zotten mee te brullen: She’s only happy when she’s dancing en One night love affair en natuurlijk Summer of 69 dat een even groot cliché is geworden als het beetje kleffe Heaven. ’t Is nog niet zeker dat ik er zal bij zijn, maar ik blijf duimen.
1-2014-10-31 23.07.12
Dag 5: Last night a DJ saved my life
’t Is erg, maar slechts één keer op een jaar ga ik volledig uit de bol op een fuif zoals ze die vroeger hadden. Muziek die iedereen doet dansen, gecombineerd met heel veel mensen die ik ken van vroeger en met de twee grote voordelen: ik heb geen uur om thuis te komen én er wordt niet meer gerookt. Uit de grond van mijn hart hoop ik dat die DJ van dienst nog geen zin heeft in zijn pensioen, want dit jaarlijks feestje wil ik echt niet missen. De muziekkeuze: Veel Prince, een vleugje Madonna, maar ook Nirvana, Pharell Williams (Happyyy!), Urban Dance Squad, Faith no more, Rolling Stones, Talking Heads, en nog meer van die dansbare nummers die je anders zelden hoort. Zalig. En dat op Halloween.
Op deze avond kreeg ik trouwens de vraag: “En, ga je hierover bloggen?” Oh boy, het begint.
11 comments

  1. Zwart-witfoto’s laten ruimte voor soberheid. Ik vind ze veelal een pak ingetogener dan de bijwijlen schreeuwerige kleurenexplosies.
    Tof dat je hier ook eens de Stephan Vanfleteren in je hebt losgelaten. 😉

    Like

  2. Mooie foto’s! Zwart-wit geeft ruimte tot verbeelding. Ik ben grote fan van zwart-wit foto’s! Dat verdoezelt ook een beetje, he. 🙂
    Je uitleg is ook zer fijn om te lezen. Speciaal naar Brugge rijden voor een spaghetti? Ik ga het er toch eens op wagen!

    Like

  3. “ga je erover bloggen?” dat is inderdaad ééntje die ik geregeld kreeg toen ik nog op Facebook zat. Nu zijn de mensen dat precies vergeten en ineens springt het in hun gedacht “ewel, blog je niet meer té?” euh ja hoor, en je bent er al in voorgekomen 😀 haha

    Like

Geef een reactie

