5 reasons why I smile #tag

smile-tagJawadde, twee maanden bloggen en ik word al getagd.

En dan nog door Carrie Bradshaw herself, de max.

De regels van deze tag zijn:

  • Tag 5 andere bloggers om deze tag te doen.
  • Maak de naam bekend van diegene waardoor je genomineerd bent in je artikel.
  • Noem 5 redenen waarom jij lacht of blij bent.
  • Kopieer deze regels en zet ze in jouw artikel.
  • Kopieer de TAG afbeelding en plaats die in jouw artikel.

Toen ik van Wevelgem terug naar Brugge reed, had ik tijd om er over na te denken. Eerst had ik geen inspiratie, en dacht ik ‘oh wat ben ik een zuurpruim’ maar ineens scheen het licht op mij en kon ik niet meer stoppen van glimlachen.

  1. Grapjes maken met mijn lief over ons verschil in dialect. Ik leg je nog wel eens het verschil uit tussen toeteren en schommelen. Eigenlijk is die grap zo oud als de straat, maar wij liggen nog altijd dubbel. Er is ook een subtiel verschil hoe we de woorden peer, paard en fraise uitspreken. Als ik er nog maar aan denk, begin ik al te lachen.
  2. Mijn werk: ik kom soms bij mensen thuis om iets te brengen of iets uit te leggen wat hun leven vergemakkelijkt. Al zijn er tussen die ongelofelijk kunnen zagen, er zijn er ook heel veel bij die enorm content zijn en die overlopen van dankbaarheid. Dan loop ik op wolkjes terug naar mijn auto en zit ik uren later nog te glimlachen.
  3. Mijn vrijwilligerswerk: regelmatig moet ik daarvoor naar vergaderingen, en dat woord is totaal verkeerd gekozen. Het is zo’n zalige bende mensen om mee samen te werken, zo enthousiast, respectvol, lief, open, spontaan,.. dat elke vergadering een leutige bedoening is terwijl we toch veel werk verzetten. Je zou ze wel élke keer in de bloemetjes willen zetten.
  4. Samen zingen: en dan vooral in twee (of meer stemmen). Nee, ik zit niet (meer) in een groep, maar in die tijd was dat het leukste: met twee een nummer zingen en merken dat het goed klinkt én goed klikt. Sing-a-longs in een woonkamer zijn ook al verschillende keren de max geweest. En met twee zingen in de auto maak ik niet vaak mee, maar als dat lukt, en het klinkt lekker, dan krijg je die smile met geen mokerhamer meer van mijn gezicht.
  5. Een aantal jaar geleden heb ik een paar keer spierpijn gehad van het glimlachen. Echt waar, mijn kaken zeg! Via Couchsurfing zijn we toen met een aantal op de hype Free Hugs gesprongen. Gratis knuffels uitdelen aan onbekenden, je zag de filmpjes opduiken overal ter wereld. Ik was zelfs eventjes in het nieuws toen ik dit in Brugge had georganiseerd. Je kreeg daar zo veel energie van, al die blije mensen die je een knuffel wilden geven, dat deed megaveel deugd. Bekijk zeker het filmpje. Eigenlijk word ik daar zo blij van dat ik er bijna moet van huilen.

 

En de volgende aan de beurt:

 

9 comments

  1. Je lijkt me een zeer positief mens :), maar dat vermoeden had ik al langer.
    Het verschil in dialect binnen West-Vlaanderen is inderdaad soms hilarisch. In Brugge laat men een ‘scheete’, in Kortrijk is het een ‘skeete’. Een éèmer, een aker of een seule? …

    Like

  2. oeh! ikke? amaai, chique, ik maak er mijn werk van! (al zal dat natuurlijk op mijn eigen eigenzinnige manier zijn, maar zeker en vast bedankt!) En het verschil in dialecten, mijn lief (van Roeselare) en ik (westhoek) kunnen ook al eens een discussietje hebben over “parret” en “pret” 🙂 of over Sint-Maarten (ikke) en Sinterklaas (hij)

    Like

  3. Hét West-Vlaams bestaat eigenlijk niet. Het is een stevige mengelmoes van allerhande soorten West-Vlaamse klanken. Net dat maakt ons dialect zo boeiend.

    Bedankt voor de tag. ik zal er binnenkort eens mijn tanden op breken. Leuk om te weten dat je graag zingt. Ik was vroeger zanger in een bandje en het zingen zit me nog steeds in het bloed. Alleen kan ik dat ei niet echt meer kwijt wegens geen tijd.

    Like

  4. Die discussies hebben wij niet hier ten huize Bentenge. Ik bracht wat West-Vloams naar Vloams-Brabant, maar verder reikt het niet. We hebben weer bijgeleerd. Hug baby hug. What a good idea.

    Like

Geef een reactie

