Tiny en de mannen

  • Omdat mijn lief en ik (nog) niet samenwonen en ik dus niet alle dagen op zijn mooi hoofd kan kijken
  • omdat ik ook niet van steen ben – maar eerder van chocomousse – als het om cuterds gaat
  • omdat lekkere dingen niet altijd een recept moeten inhouden
  • omdat ik vandaag al twee keer op Facebook iets repliceerde in de zin van “brengt uw snelle vent een keer mee”
  • omdat ik vandaag ook een discussie gesprek had over mooie mannen in het algemeen voor ons

… dacht ik: eens kijken wat er allemaal in mijn bovenste schuif heeft gelegen of zelfs aan mijn muur heeft gehangen. Vooraleer er een paar zich verslikken in hun koffie: het gaat enkel over celebrities, rustig maar.

In historische volgorde, eerste categorie “heeft ooit op mijn muur mogen hangen

1Rob de Nijs

Ja làp, z’is daar weer met haar Rob De Nijs. Maar wees gerust, gastjes, ’t is over! Hij is trouwens even oud als mijn moeder, met tien dagen verschil.

2

Christopher Atkins, uit “The Blue Lagoon” – eerste film ooit gezien in de bioscoop. Er zat toen een poster van hem in de Joepie, we schrijven 1980.

3DoeMaar die helemaal links, dat is Ernst Jansz. Terwijl het merendeel gek was, van Henny Vrienten, viel ik als een steen voor Ernst. Nooit naar een optreden geweest in die tijd. Wel in het jaar 2000, toen er een reünie was. En wiens fototoestel had toen een lege batterij? Juist, Tiny’s. Bummer!

4

Frank Boeijen, ongeveer zelfde periode, midden jaren tachtig. De eerste keer zag ik hem live in het park aan het Boudewijnpark, in het voorprogramma (!!) van TC Matic. Uren lag ik met mijn walkman in bed naar zijn foto te staren.

5

Take on me, en dat videoclipje van A-ha. 1986, en de zanger heet Morten Harket, ze kwamen uit Noorwegen.

6Ik ken echt geen bal van sport maar toen in de jaren negentig de televisie wel eens toevallig op een sportverslag belandde, bleef ik soms hangen omdat Tom Egbers in beeld was.

7

In de categorie “ruwe bolster, maar toch zo knoddig”, Viggo Mortensen. Ofwel Aragorn, uit Lord of the Rings. Übercool is die gast.

8Josh Holloway. Zegt je niets?? Nooit Lost gevolgd misschien? Hij speelde Sawyer in die serie, gene braven, maar toch, maar toch.

9

Ik moet altijd een beetje zoeken naar zijn naam, maar nu hij hier staat, zal ik het niet meer vergeten: Ryan Gosling. Wat een snoepje. Speelde onder andere in The Notebook (bleitfilm) en Crazy stupid love.

Komaan, nog eentje.

10121019walking-dead1_210x305

Andrew Lincoln, mijn meest recente hottie uit de serie The walking dead. Ontdekt omdat ik moest van mijn zoon. Mama, zei hij, nu ga je echt een serie moeten volgen, ’t is over zombies, maar ’t is zo’n goed verhaal. Ja en hij had gelijk, hoewel het eerder de acteerprestaties en de cuteness van Andrew zijn die me over de streep trokken.

En, zijn er nog die ik gemist heb? Moet ik dringend mijn bestand updaten?

Natuurlijk, dit gezegd zijnde, is mijn lief nog altijd cutie number one. Zijn zangtalenten en acteerprestaties zijn helaas nog niet bekend.

11 comments

  1. ik ben al lang blij dat het er “echte” mannen uitzien, niet als die jongetjes die ze nu op de catwalk sturen. Het moet passen, ik heb er ook net een blogpostje over geschreven, ging het net posten si 🙂

    Like

  2. We moeten wel haast en beetje van dezelfde leeftijd zijn, zelf was ik -ten tijden van Hamelen en Malle Babbe- ook zeer gecharmeerd van Rob de Nijs. De rest mag er ook mee door hoor. Wie ik ook prettig vindt om naar te kijken is de tuinman van ‘Eigen huis en tuin’. Hij schijnt op een of andere manier altijd in de regen te moeten werken, net of hij net onder de douche vandaan komt;-)
    Ken je hem?
    Groetjes, Narda

    Like

Geef een reactie

