Tiny maakt bananenbrood op goed geluk

Mijn moeder gebruikte ook nooit een weegschaal, denk ik. En toch bakte ze de lekkerste cakes en wafels en zo meer. Als ik haar om recepten vraag, spreekt ze in termen van “dat potje halfvol” en “een half bekertje” of “een geutje”. Ik volg nooit blindelings recepten, ik doe maar wat. Vanmorgen rook de hele keuken naar bananen, er lagen er nogal veel overrijp te zijn dus ging ik op zoek naar een oplossing; Het werd bananenbrood. Een aantal recepten op het Internet gooide ik in de mixer en ik flanste zelf iets in mekaar. ’t Kwam er op neer dat ik drie bananen fijnprakte en mengde met twee eitjes, een kwak yoghurt en een bergje bruine suiker.Β Deze hoop dus: 2014-09-21 10.50.14De boel werd gemixt en ik vond nog een hoopje notenmix, dat mocht er ook bij. Daarna moest de rest van het zelfrijzend bakmeel er aan geloven, ik gok op zo’n goeie 200 gram. Gewoon blijven bijvoegen tot je een redelijk consistente massa hebt. Oh en toen bleek dat mijn lief geen cake- of broodvorm heeft en werd het een bananenbroodtaart. Ingevet en de lege zak bloem vakkundig leeggestrooid. 2014-09-21 11.07.59Met succes, want de taart/het brood bleef helemaal niet kleven, na een klein uurtje in de oven op 180 graden was dit het resultaat: 2014-09-21 12.03.52 2014-09-21 14.03.25 Mijn lief heeft er dan nog stante pede een variatie opgemaakt: opensnijden, choco er op, en weer dicht. Kan niet misgaan hΓ©.

4 comments

Geef een reactie

