Tiny mag weer naar (foto-)school

Eindelijk, vanavond start mijn nieuwe module fotografie, ik kijk er enorm naar uit.

Vorig jaar was voor mij het hoogtepunt toen we de stad in mochten trekken met als opdracht “de kus”. Zalig om in Brugge rond te lopen, de ene toerist na de ander aan te spreken en in vier talen mee te delen dat ik als student fotografie kussende koppels moest fotograferen. Verrassend dat bijna iedereen zonder twijfelen wou meewerken. De koppels begonnen meteen al te kussen en vaak moest ik nog “Ho, wacht” roepen omdat ik nog niet eens mijn toestel deftig vast had.

Jonge koppels, saaie koppels, homokoppels, grijze koppels, Duitsers, Britten, Nederlanders, Belgen, Fransen, Spanjaarden en zelfs een Australisch jong koppel. Met iedereen bleef ik eventjes babbelen om toch een beetje interactie te hebben. Waar ze mekaar hadden leren kenne, vroeg ik soms, of hoe lang ze al samen waren, of hoe lang ze in Brugge gingen blijven… Een paar keer vroegen ze of ik hen de foto door wou sturen en daar schrok ik wel even van. Maar de reacties achteraf waren zalig positief.

Al bij al gaf het mij een boost: mensen fotograferenย vind ik zalig en in Brugge rondlopen met toeristen is toch de max? Ik voelde mij een beetje Brandon van Humans of New York, een prachtige fotoblog van een gast die op een dag gewoon is beginnen vragen aan willekeurige mensen of hij een portret van hen mocht maken. Klik zeker eens door!

Vanavond dus terug naar school, hoi hoi. Weer een andere leraar, andere invalshoeken, een grote groep wellicht en hopelijk lekker veel huiswerk!

En jullie, wat gaan jullie nog bijleren de komende maanden?

2 comments

Geef een reactie

