Lijstjes à volonté… en welkom!

Omdat de eerste blog er een goeie moet zijn, ging ik alvast op zoek naar tips. Groot was mijn verbazing toen ik meerdere keren las: “Post lijstjes. Mensen vinden dat leuk”.

Lijstjes, my god. Even denken, euh ja, eigenlijk ben ik daar wel goed in.Boodschappenlijstjes, duh. En die dan op de tafel laten liggen als je vertrekt naar de Delhaize. Inpaklijstjes, ook een goeie! Doen we elk jaar opnieuw, hoe belachelijk. Mijn collega gaf mij haar excellijstje door, met verschillende tabbladen: Kampeervakantie/weekendjeweg/hotelvakantie. Slim hé!

Nu heb ik dus ook een “Dranouterlijstje”. Hopelijk weet ik dat volgend jaar begin augustus nog of ik begin opnieuw.

Verder maakte ik ooit een lievenlijstje. Jaja, er staan er behoorlijk wat op, wat wil je dan ook in een periode van meer dan dertig jaar daten. Als je trouwt op je tweeëntwintigste en je blijft forever and ever bij die ene, dan zal die wel wat korter zijn. En ja, ik heb die nog, ze staan er op vermeld met begin- en einddatum. Sommige namen komen zelfs meerdere keren voor. Knipperlichtrelaties, weet je wel.

Toen ik vroeg aan mijn lief wat voor lijstjes er nog interessant zouden kunnen zijn, hoorde hij het eerst in Keulen donderen. Maar gaandeweg kwam hij met bruikbare ideetjes: “We hebben toch een lijstje Wat we gaan doen als we op pensioen zijn.”  Goh ja en die is écht pagina’s lang, in ons hoofd natuurlijk, want echt opgeschreven bestaat die (nog) niet.

Verder heb je nog de eerder saaie: Films-must-see, books-to-read, destinations-to-visit,…  En de vrijgevochten bucketlist natuurlijk, of de 100 dingen over mij die je moet weten.

Maar dat past dus allemaal in een blog en er zouden daar werkelijk mensen in geïnteresseerd zijn. Echt? Laat vooral weten welke lijst je eens zou willen lezen. Ik ben ook benieuwd.

7 comments

  1. Tiny,

    Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de lijstjes en kwam dan ook bij toeval op je blog.
    Ook ik kijk nog weinig TV vanwege dat apparaat voor je neus.
    Tip: Wil je bezoekers krijgen, dan moet je ze ook eerst zelf bezoeken en nieuwsgierig maken met interessante blogs.
    Ik kwam hier vanwege de fotowedstrijd en daar ga je mij ook nog eens tegenkomen later.
    Succes met je blog.

    Groetjes,

    jeer

    Like

Geef een reactie

